La venda mundial d'art per internet va créixer un 24% el 2015, segons Hiscox, l'asseguradora americana especialitzada en aquests temes. Estan canviant els patrons de compra. Alguns amants de l'art ja no visiten les galeries. Un cas que ha experimentat una de les que hi ha a Andorra que després de 7 anys d'activitat tanca les portes del local per continuar el negoci a través de la xarxa.
Després de set anys d´activitat Alix Sharp ha decidit tancar les portes de l'aparador de la galeria Desig(n) que té al carrer de la Vall, i és que internet li ha donat un volum de negoci que li ha fet prendre aquesta decisió. La majoria de la clientela de la propietària de la galeria, Alix Sharp, "està més aviat a fora". Exporta "sobretot als EUA i a través d'una plataforma web". El volum de negoci que registra a internet suposa més del 90% davant el 10% que genera a la botiga. Per això, diu, "la sala de la galeria ja no té raó de ser".
La primera sorpresa ha estat ella mateixa ja que han canviat els hàbits del comprador que normalment volia veure la peça de manera presencial i fins i tot tenir-la a les mans. Sharp estava convençuda "que internet no funcionaria mai" perquè "quan compres una ceràmica a través d'iinternet no saps quin pes o textura té". "Em vaig equivocar completament", reconeix afegint que el negoci a internet és cada vegada més important.
Ara l´activitat de la galeria continuarà a través de la seva pàgina web i la plataforma "1stdips.com" per descobrir nous artistes que fan peces contemporànies de manera artesanal i gravats. Segons Sharp, entre els seus clients "hi ha gent VIP i certes persones que no sabem qui són o no en tenim l'adreça per qüestions de confidencialitat, és un altre nivell".
Aquest dissabte la galeria tancarà les portes. Només obrirà de manera excepcional els dies de la festa major d´Andorra la Vella, una oportunitat de veure les peces de la gravadora Marie Beche i dos ceramistes, Ykuko i Anie Robin.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Robert Querol
Comparteix: