La Massana posa en marxa l'app per gestionar incidències, recollida de neu i trànsit

www.andorradifusio.ad

Alertar sobre un incident de trànsit, una emergència o problemes amb la neu serà a partir d'ara més fàcil a la Massana amb la posada en funcionament oficial del centre d'incidències. A través d'una app per a mòbil i ordinador, els ciutadans podran informar sobre qualsevol tipus d'incident en temps real.

L'aplicació ha estat en període de proves durant el darrer any. Tot i que s'ha utilitzat sobretot a nivell intern, una vuitantena de ciutadans se l'han descarregat. 

L’app es pot descarregar tant amb sistema IOS com Android, buscant “la Massana”. A partir d’aquí el ciutadà pot crear una incidència, seleccionant la tipologia: aigües, camins forestals, circulació, enllumenat públic, medi ambient, parcs, jardins i àrees verdes, recollida de residus, serveis, via pública i neteja. L’aplicació geolocalitza on es troba el problema en un mapa, on apareix un punt vermell. A més, l’usuari pot acompanyar la descripció d'una fotografia. Un cop donada d’alta la incidència, l’avís arriba al Centre de coordinació, on comença la seva gestió.

La consellera de Via Pública, Eva Sansa, creu que "és molt important la participació dels ciutadans" i confia que "aquesta app ens ajudarà a tots". El cònsol major, David Baró, ha explicat que, a més, hi ha dos agents de proximitat recorrent la parròquia de dia i de nit i" ells mateixos si detecten una incidència alimenten el programa".

El comú ha invertit 20.000 euros en el projecte que funcionarà les 24 hores del dia. També la utilitzen els agents de circulació i els operaris de màquines llevaneu. El nou servei servirà per tenir localitzats els agents de carrer, un fet que ha de permetre fer-ne una gestió més eficient.

Informa: Joan A. Sarmiento/Redacció
Imatge:Sara Periago

Comparteix:

Homenatge a Estanislau Sangrà, l'últim síndic amb poder executiu Martí manté la incògnita sobre el substitut d'Alcobé