La participació ciutadana i les xarxes socials, clau en la promoció d'esdeveniments esportius

www.andorradifusio.ad

La 9a edició del congrés se centra en la promoció dels esdeveniments esportius. Per exemple, en si la seva promoció acaba repercutint en la imatge del país i si compensa el seu cost. Els ponents també han parlat de la importància de la participació ciutadana a l'hora de generar informació.

La sessió de la tarda del congrés partia de la premissa de si l'acollida d'esdeveniments esportius era una eina vàlida per incrementar el valor afegit d'una destinació o si es tractava d'una gran inversió que finalment no tenia un retorn suficient. L'encarregat de moderar el debat, Martí Rafel, creu que és una eina imprescindible per a un país com a Andorra perquè finalment l'impacte que té és exponencial. També ha reconegut que la inversió que s'hi ha destinat enguany és la correcta i que ara cal decidir ben bé quins són els esdeveniments que cal escollir: "Arribats al punt que hem arribat, el que haurem de ser és molt selectius: aprofitar l'experiència, el coneixement i els contactes que tenim per mirar d' escollir el més rentable per Andorra", ha remarcat Rafel.

Avui també s'ha parlat de la importància d'aplicar les noves tecnologies i les últimes tendències de màrqueting a les empreses per potenciar-les dins el món del turisme, així com donar un paper important a la participació ciutadana com a motor per expandir la informació. A banda, sovint també cal prendre alguns riscos. En aquest sentit, el fundador de Wikiloc, Jordi Ramot ha assenyalat que "els grans canvis han de venir de baix per un tema de volum de gent i en concret han de venir de la ciutadania que té un pes molt més important que qualsevol entitat." Sobre la mateixa qüestió també el responsable de comunicació internacional de Scott Sports, Martin Gaffri ha assegurat que cal "prendre riscos perquè no és quedant-nos en la zona de confort que produirem canvis. Cal buscar allà on hi ha possibilitats i  mirar de transformar-les."

Demà la jornada continuarà a partir de les 9 del matí amb una ponència sobre el turisme d'aventura en el mercat global i com crear experiències de qualitat.

Informa: Judit Pedrós   Imatge: C.Jubete / M.Bellosta

Comparteix:

Turisme arriba al sostre en la inversió per a esdeveniments esportius amb 3,4 milions Es revisarà la sentència de dos col·laboradors en l'atracament a la joieria Art d'Or