Tot i la darrera nota del FinCEn, la plataforma d'afectats BPA manté intacta la voluntat de presentar una demanda col·lectiva contra el Govern i els òrgans reguladors i supervisors. La plataforma considera que la segona nota no suposa en cap cas que els clients no pateixin cap perjudici. A més, acusen l'executiu de distreure l'opinió pública.
Tot i que la plataforma d'afectats BPA qualifica de positiva i molt esperançadora la decisió del FinCEn de retirar la nota del 10 de març, no atura les accions contra el Govern. Així, i segons ha fet públic en un comunicat, manté intacta la voluntat de fer una demanda col·lectiva contra l'executiu i els seus òrgans reguladors i supervisors. I ho justifica per quatre motius.
En primer lloc, perquè afirma que ni el FinCEn ni el Govern han explicat els motius reals que van motivar la nota del 10 de març. A més, considera que a la segon nota de l'agència nord-americana no es reparen els danys causats a treballadors, clients i sector bancari.
Lamenta, també, que ni el Govern ni cap institució que participa en la gestió de la crisi no siguin clars sobre quan els clients podran recuperar els estalvis i si aquests diners patiran alguna devaluació.
Per últim, la plataforma acusa l'executiu de voler distreure l'opinió pública amb les declaracions que el ministre portaveu va fer divendres per explicar la publicació de la nota. En aquest sentit, posa de relleu que el Govern continua sense informar del full de ruta que se seguirà a partir d'ara.
Informa: Andrés González-Nandín
Comparteix: