L´Ajuntament de la Seu d´Urgell oferirà un servei d´informació per millorar l´atenció als fronterers i les persones que cerquen feina al Principat. Un acord entre el consistori urgellenc i el Govern permetrà formar els tècnics locals vinculats a l´àmbit del treball perquè assessorin convenientment els interessats sobre els tràmits i els permisos laborals a Andorra.
Les sessions formatives es faran a principis de juny, i s'adreçaran a treballadors municipals, del Consell Comarcal de l´Alt Urgell, de l´Oficina Jove i de l´Oficina de Treball de la Generalitat.
Les negociacions per fer possibles les sessions formatives les han dutes a terme la tinent d´alcalde de Treball Fronterer del consistori urgellenc, Mireia Font, i el director del Departament d´Immigració del Ministeri d´Afers Socials, Justícia i Interior d´Andorra, Jesús Guardiet, segons informa ràdio Seu.
A començaments de febrer el ple del consistori de la Seu d´Urgell va aprovar, per unanimitat, una moció per instar el Govern andorrà a crear una oficina d´atenció al treballador transfronterer a la capital comarcal. També es vol que aquest nou servei constitueixi un aparador més de la borsa de treball i necessitats laborals del Principat. La moció, que havia estat presentada per ERC, reclamava inicialment que s´instés l´arquebisbe d´Urgell que facilités un espai al palau episcopal on es pogués ubicar l´oficina. Però aquesta reclamació va ser desestimada per la resta de grups.
La moció argumentava que Andorra pot sortir beneficiada amb aquesta oficina pel fet de trobar en la Seu d´Urgell una oferta important de treballadors que tenen més facilitats per integrar-se al Principat, per la seva proximitat cultural i geogràfica.
Informa: Joan Antoni Sarmiento