El Regne Unit, Alemanya i Bèlgica són els països on Actua vol incidir per fer conèixer Andorra. Aquesta és una de les línies de treball de l'organisme. Una altra de les estratègies és ajudar les empreses ha enfortir-se per poder internacionalitzar-se. Ho ha explicat la directora de l'Andorra Desenvolupament i Inversió (ADI), Judit Hidalgo, al programa "Ara i Aquí", de Ràdio Nacional.
Afirma que Andorra és encara pot coneguda en molts mercats llunyans. Tot i que la imatge ha canviat i s'han fet esforços per donar-ne a conèixer els atractius, la directora de l'ADI creu que queda molta feina per fer. Un d'aquests mercats és el Regne Unit, on Andorra és coneguda bàsicament per la neu. Per aquest motiu, l'Actua vol incidir en aquest mercat, tot i que no és l'únic. Hidalgo apunta també a Alemanya i Bèlgica, "a part dels socis naturals".
Una altra línia estratègica d'ADI és treballar perquè les empreses del país puguin sortir fora. La directora de l'ens explica que "ja hi ha empreses que estan internacionalitzads però n'hi ha d'altres que necessiten més recursos per fer-se més fortes aquí abans de sortir fora". En aquest sentit, "la idea és poder tocar tot tipus d'empresa i ajudar-les".
Hidalgo ha destacat el sector de l'esport com un exemple de bon funcionament. S'han de potenciar d'altres, també. Creu que l'avantatge fiscal és un atractiu important, tot i que assegura que s'està treballant per crear-ne de nous.
Entrevista completa a la directora de l'ADI, Judit Hidalgo, a l'Ara i Aquí
Informa: Ana Alamán
Imatge: Marta Paixà
Comparteix: