Amb l’Andorra Shopping Festival, van entrar al país uns 142.000 turistes, una xifra lleugerament superior a la del mateix període de l´any passat, un 1,6%. El tancament de carreteres per la neu, durant la segona quinzena de novembre va perjudicar pel que fa al públic francès, un territori on s´havia fet una aposta publicitària important.
L´Andorra Shopping Festival ha deixat uns registres d´ocupació hotelera del 85% per Tots Sants i del 60% el segon cap de setmana.
Han vingut 112.737 turistes espanyols i 29.202 de francesos. Hi ha hagut un augment del 53% de les pernoctacions d´aquest públic respecte al novembre del 2012 però el visitant de dia s´ha perdut en ambdós territoris, i en part pel tancament de carreteres a causa de la neu la segona quinzena de novembre.
El ministre de Turisme, Francesc Camp, ha afirmat que s'estan tornant “a recuperar les visites de turistes” i xifra el creixement entre un 2,5% i un 3%. Ha destacat “l'èxit en la venda de forfets” però ha assegurat que “els dies dels tancaments amb França afecten”.
Un dels aspectes més valorats de la campanya és la nit del 2 de novembre amb l´obertura de comerços fins a mitjanit, però ara es buscarà fer un calendari tot l´any per potenciar el sector. Camp ha recordat que la llei permet deu dies de tancament a les 24h i, en aquest sentit, ha dit que "si bé l'Andorra Shopping Festival, pel cost i les necessitats de personal que té, no es pot fer més d'una vegada" sí que es poden fer "petites campanyes obrint fins a les 12 de la nit alguns dies més a l'any, sempre tenint clar que el comerç s'implicarà i ho voldrà fer".
Avui el ministre Camp ha dit que cada cop hi ha més implicació per part dels agents a l´hora d´organitzar aquestes campanyes, però que falta la resposta de les enquestes per tenir un impacte més real de les campanyes ja que dels 536 establiments adherits només uns 150 han donat la seva opinió.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Sergi Pla
Comparteix: