Divendres està citada a declarar a la Batllia per la causa Landstreet l'excap antiblanqueig de BPA. No es descarta que, a més dels vuit processats inclosos els germans Cierco, hi hagi més acusats per blanqueig i activitat financera il·legal, entre d'altres. La societat panamenya hauria pagat en negre uns 30 milions a clients, treballadors i directius de BPA entre el 2008 i el 2015.
Segons la justícia aquesta societat instrumental panamenya hauria actuat com una caixa B, amb què es pagaven en negre prescriptors, treballadors i directius del banc. Almenys s'haurien abonat uns 30 milions d'euros durant els set anys que va durar la relació. Landstreet tenia com a únic client BPA.
Fonts de la defensa afirmen que no es pot dir que hi va haver una actuació de banc il·legal i que aquesta causa encara podria tenir un llarg recorregut.
Informa: Pere Moliné
Locució: Liam Pallarés
Comparteix: