El sector hoteler també està satisfet pel bon inici de temporada i, sobretot, per l´augment del cost de pernoctació. Segons l´Associació Autèntics Hotels d'Andorra, el país ofereix preus de fa vint anys i necessita perdre les ofertes per sota dels costos per millorar la imatge.
Després d´un any complicat, la temporada comença bé per a l´hoteleria, amb xifres d'ocupació millors, especialment en les dates nadalenques. La previsió per al 2014 també és bona, però el més positiu és l´augment del preu mitjà de les habitacions, xifrat al voltant del 8%. Segons el president de l´Associació Autèntics Hotels d´Andorra, Xavier Palou, aquest és un camí encertat ja que la política actual d'oferir habitacions per sota del preu de cost és un model insostenible i empitjora la imatge del país.
Els nous hotels que participen en l'associació, nascuda ara fa un any, treballa per captar un nou turista més especialitzat que busca un diferencial. A través de l'oferta i la qualitat del servei hoteler, han constatat que hi ha un mercat important, especialment francès. L'entitat considera que és necessari aprofitar aquestes dinàmiques més optimistes per apostar per un model de més qualitat, la gestió de proximitat i aconseguir la fidelització del clients més enllà dels majoristes de viatges.
Informa: Toni Vila Imatge: Josep M.Garcia
Comparteix: