Els resultats de l´enquesta de la CEA perquè la gent del país valorés la imatge d´Andorra constaten que el turisme és un dels elements que més preocupen els residents. Per això, la patronal ha definit la necessitat de promocionar Andorra més enllà de l´àmbit turístic i comercial, davant la passivitat del Govern.
Des de desembre, la Confederació Empresarial treballa en la definició i promoció de la Marca Andorra. La patronal ha decidit assumir aquesta tasca davant la manca d'acció de l'executiu.
La primera enquesta de la CEA per conèixer quina és la imatge d'Andorra reflecteix la necessitat de promocionar el país més enllà del concepte de turisme i comerç. De les 500 persones entrevistades, un 14% considera que el turisme, sobretot el de low cost, perjudica la imatge del país. Per això, la CEA considera que s'ha de redefinir el model econòmic aprofitant fortaleses d'Andorra, com la competitivitat fiscal, la seguretat ciutadana i la diversitat d'activitats culturals i esportives. D'aquesta manera, assegura el president de la comissió Marca Andorra, Pere Augé, s'aconseguiria "una marca més global i transversal" per vendre "un país molt diferent que seguirà sent turístic i comercial".
La CEA ha constatat que una de les debilitats d'Andorra són les seves infraestructures. Per això, la patronal exigeix que després de l'heliport l'aeroport d'Andorra-la Seu sigui una realitat. Una infraestructura operativa les 24 hores i dins l'espai Schengen.
A més, la comissió de treball considera que s'ha de difondre més i millor la marca Andorra. Augé manifesta que "tot i tenir un model competitiu, no tenim visibilitat i ningú coneix les nostre principals virtuts ni els avantatges que els suposaria establir-se aquí".
Després de conèixer com veu la gent el país, la patronal ha obert una enquesta d'àmbit internacional fins al 7 de maig perquè persones d'arreu valorin Andorra. Una iniciativa que se suma al projecte de redefinir la marca Andorra.
Comparteix: