Cares de son, alguns plors i sobretot nervis. Aquestes han estat de nou les imatges que aquest matí s'han repetit a les escoles. La tornada al col·le s'ha fet amb normalitat. El nombre d'alumnes es manté estable i supera els 11.000.
Més d´11.000 alumnes dels tres sistemes educatius han tornat aquest dilluns a classe. És moment d´agafar lloc, presentar-se i començar a treballar amb moltes ganes.
Els primers moments s´han dedicat als retrobaments entre amics i a situar-se a classe. En uns minuts els alumnes han estan disposats per començar el curs.
Per als més petits, l´inici és més complicat. Els plors són inevitables els primers minuts. De mica en mica, però, apareix el joc, una de les eines principals d´aprenentatge. Les ganes per començar el curs són generals entre els pares. Entre els nens, no tant.
Al sistema andorrà el nombre d´alumnes s´ha incrementat lleugerament. N'hi ha un centenar més, sobretot als cursos més alts.
La principal novetat és la implantació del Permsea a segon cicle. El sistema per competències suposa un canvi que s'està assolint positivament. El director de l'escola andorrana de Sant Julià de Lòria, Issac Isaac Benchluch, defensa que "és una pedagogia més propera al nen i més significativa on totes les àrees s'uneixen per resoldre un problema". D'aquesta manera "entendran molt més el que aprenen", afegeix.
La directora general de l'escola andorrana, Ester Vilarrubla, s'ha mostrat satisfeta que hagi arribat "perquè s'ha pogut formar tot el professorat i amb l'experiència dels altres nivells serà molt exitós". Aquest any "serà la primera promoció de Batxillerat que sortirà amb totes les novetats Permsea", ha destacat.
Vilarrubla ha assenyalat que la ràtio mitjana per classe es situa en 25 alumnes en els cursos superiors i 20 en els més petits.
Pel que fa a les infraestructures, s'han fet millores en la majoria dels centres. La intervenció més important s'està fent a Santa Coloma, on les obres es prolongaran dos anys.
Informa: Ana Alamán
Imatge: Albert Refart
Fotografia: Agència ANA
Comparteix: