Els alumnes de cinquè i sisè de primera ensenyança de l’escola andorrana faran servir la tauleta tàctil a les aules el curs vinent. Això sí, a diferència dels de segona ensenyança, no tindran un dispositiu individual, sinó que aquest anirà a càrrec del centre. Així ho ha explicat la ministra d’Educació, Roser Suñé, en una visita a l’escola andorrana de segona ensenyança d’Ordino.
La visita de la ministra ha servit per mostrar la implementació del pla estratègic de renovació i millora del sistema educatiu andorrà. Una jornada durant la qual Roser Suñé ha avançat que el curs vinent els alumnes de cinquè i sisè de primera ensenyança s'afegiran a l'ús de la tauleta. Ara bé, no disposaran d'una tauleta individual com a segona ensenyança. La ministra d'Educació, Roser Suñé ha indicat que la diferència ve perquè s'ha permès que cada cicle avaluï en quin moment necessita l'eina i "a cinquè i sisè la valoració ha estat que la tauleta és necessària però amb un matís: que sigui una eina de treball d'aula per fer aquest pas (cap a segona ensenyança)".
Avui els alumnes de segona ensenyança han mostrat un exemple de la implementació del pla estratègic. Es planteja un problema; la construcció d'una carretera que topa amb unes restes arqueològiques. I els alumnes hi han de posar una solució. En aquest cas, la construcció d'un pont per preservar les restes però prosseguir amb l'obra de la carretera. La cap d'estudis de l'Escola Andorrana de Segona Ensenyança d'Ordino, Maite Casals, ha explicat com els alumnes arriben a resoldre el problema que se'ls planteja "mitjançant l'aplicació de continguts que han tractat a totes les àrees". En aquest cas, àrees de socials, tecnologia, llegua catalana i castellana. El pla estratègic ha comportat, a més, canvis el procés de comunicació amb les mares i els pares.
Segons ha afirmat la directora de l'Escola Andorrana, Ester Vilarrubla, ara "hi ha molta més informació de les dues vessants". Un altre dels aspectes destacats és que l'ús de les tauletes fa més evident que, en un sistema d'avaluació competències, també s'adquireixen competències tecnològiques.
Informa: Anna Lladó Imatge: Cristina Jubete
Comparteix: