L'impacte acústic determinarà les limitacions de l'heliport

www.andorradifusio.ad
El Govern surt al pas de les veus crítiques amb l´heliport a Tresoles. El ministre d´Ordenament Territorial ha deixat clar que els helicopters no sobrevolaran ni la central elèctrica de FEDA ni zones habitades. Jordi Torres també ha explicat que la petjada acústica marcarà bona part de les limitacions de l´heliport, també el nombre de vols. A dia d'avui ja s'han retirat 31 plecs de bases per al concurs de l'equip multidisciplinar que ha de tirar endavant el projecte.
Jordi Torres ha repetit davant dels mitjans les explicacions que va donar als comuns d'Encamp i d'Escaldes-Engordany sobre l'heliport nacional. El ministre d'Ordenament Territorial ha deixat clar que amb la ubicació a Tresoles, els helicòpters no sobrevolaran ni la central de FEDA ni cap zona habitada, sinó que els aparells passaran per damunt del bosc de la Plana. Torres també ha avançat que en última instància, els enginyers francesos que van donar el vistiplau inicial hauran de fer una validació definitiva del projecte.

"Quan tinguem tots els estudis aeronàutics demanarem una nova avaluació pels tècnics d'enginyeria francesos per major seguretat", avança el ministre Torres.

D'altra banda, l'assessor aeronàutic del Govern, Guillerm Santacreu, ha explicat que es faran simulacres amb diversos helicòpters i configuracions per estudiar l'impacte acústic. Els resultats determinaran les limitacions de la infraestructura, com ara el nombre de vols diaris, i les mesures de mitigació.

El ministre creu que algunes de les manifestacions fetes pels contraris a l'heliport no responen a la realitat. I ha reiterat que si la infraestructura no es construeix a Encamp no buscarà cap més ubicació.

Informa: Andrés González-Nandín
Imatges: Marta Paixà

Comparteix:

Vall Banc fitxa l'exdirector de banca privada d'Andbank, Sergi Pallerola Debat intens en comissió per la llei sobre els drets i deures dels pacients