La discrepància en com es finalitzen les baixes mèdiques de la CASS és el principal motiu de les consultes a la defensora de l'afiliat d'aquest organisme. Judith Silvestre ressalta també que a molta gent li costa entendre les resolucions, especialment per com estan argumentades.
Enguany hi ha hagut un centenar de consultes a la defensora de l'afiliat de la CASS i la principal queixa continua sent com es donen les altes mèdiques. Sobretot perquè la resolució la fa la seguretat social i no el metge que acostuma a atendre la persona que fa la reclamació.
La defensora de l'afiliat de la CASS, Judith Silvestre, explica que el cas més recurrent és el d'aquella persona "que acaba rebent una carta ja sigui a casa seva ja sigui per correu electrònic o perquè li han notificat des de la CASS i no està d'acord amb el seu contingut". Normalment, això acostuma a passar en aquells casos en què la persona "està de baixa i se li atorga l'alta no perquè li digui el seu metge referent sinó des del control mèdic de l'organisme".
Segons Silvestre també hi ha molts problemes en com s'argumenten les resolucions d'aquest organisme. "Les lleis són les que són. Ens poden semblar més o menys justes. Ens poden agradar més o ens poden agradar menys però és el que hem d'aplicar. El que jo crec que és bo com a defensora de l'afiliat és poder explicar la resolució i el perquè."
També assegura que en els quinze mesos que fa que exerceix la seva funció ha notat que aquesta figura és més coneguda. Una altra de les reclamacions que ha tingut és la dels jubilats residents a fora del Principat i als quals no se'ls va incrementar la pensió com havia decidit el Govern. Se'ls hi va haver d'explicar que aquesta mesura per ajudar a pal·liar la pèrdua de poder adquisitiu només era vigent per als pensionistes que viuen al país.
Informa: Pere Moliné
Locució: Òscar Serrano
Comparteix: