Disconformitat pels reemborsaments de la seguretat social sobre qüestions mèdiques, ja sigui per imports més baixos dels previstos com per retards en els pagaments. És el més destacat de l'informe de la defensora de l'afiliat del 2022. Les queixes han disminuït i la majoria es concentren en el departament de control mèdic.
Creix el nombre de consultes a la defensora de l'afiliat de la CASS. En són 163 i a diferència de períodes anteriors, hi ha més casos que repeteixen. Gairebé la meitat són per no està conforme amb les resolucions de la parapública. Es mantenen els temes habituals com les baixes mèdiques i les pensions d'invalidesa, però sobresurten els reemborsaments.
Judith Silvestre, defensora de l'afiliat de la CASS, ha explicat que aquest any s'han trobat que el tema de les prestacions estava en quart i cinquè lloc, i enguany, ha escalat fins el primer. "Normalment són queixes per no haver rebut el reemborsament que ells consideraven que haurien d'haver rebut en quant a import, o bé que tardaven molt en rebre'l".
El motiu principal és no seguir correctament el circuit de la via preferent. "Al no seguir el protocol que marca la via preferent, la CASS en comptes de retornar el 75%, retorna un 33%", ha detallat Silvestre.
És per això que creu que s'ha d'informar millor, una tasca que ha d'assumir la CASS i també els metges. Per contra, les queixes han disminuït respecte el 2021 i la gran majoria es concentren en el departament de control mèdic. Tot i ser la secció que dona informació més complex i sensible segons Silvestre, cal continuar fent esforços per cuidar el tracte amb l'afiliat.
Una cinquantena de consultes han estat per rebre més informació i és que a vegades continua havent-hi dificultats de comprensió.
Informa: Laura Cugat-Sergi Cano
Imatges: Eric Escabias
Comparteix: