Educació i Afers Socials admeten que hi ha mancances en la detecció del abús sexual infantil a les escoles. Per aquest motiu volen formar els professors per incrementar-ne la prevenció.
Els abusos sexuals a menors tenen lloc, majoritàriament, dins l´àmbit familiar, on els infants passen més temps, i comporten canvis en l´actitud i el comportament del menor.
Un dels llocs clau, doncs, per detectar-los, és a l´altre indret on els nens passen temps cada dia: l´escola. Per detectar, però, és imprescindible estar format. Si es tenen falses creences, o es desconeixen els indicadors, la detecció és molt difícil.
En aquest sentit, el ministeri d´Afers Socials ha reconegut que calen formacions en el cos docent del país i està estudiant, conjuntament amb el ministeri d´Educació, una proposta per ampliar la formació dels mestres en aquesta matèria
La psicòloga especialista en abús infantil de la Fundació Vicki Bernadet , Pilar Polo, ha subratllat que les escoles tenen l´obligació de denunciar aquests casos. En el cas del professor, la seva funció és comunicar als òrgans competents si té alguna sospita, i que ells decideixim si cal denunciar. El primer que cal, però, és la prevenció.
Polo ha reconegut que la posició del professor és difícil, ara bé, segons la psicòloga, cal que les persones que treballen amb la infància tinguin clar que la seva actuació és decisiva per canviar la vida del nen o nena que pateix l´abús.
Informa: Laia Ferré Marot
Comparteix: