Les mesures per la Covid-19 disparen les consultes a l'ACU

www.andorradifusio.ad

L'Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) va superar el 2020 les 1.200 consultes, el doble que l'any anterior. La major part relacionada amb les mesures aplicades arran de la crisi per la Covid-19 i en menor quantitat per temes d'habitatge.

El 2019 les consultes ateses per l'ACU no van arribar a les 600, la gran majoria a través del telèfon de l'entitat. Posteriorment, i a causa de la manca de mitjans, l'associació va desactivar el servei telefònic i es limita a atendre les consultes presencialment o a través del correu electrònic. Tot i això, el 2020 les consultes van superar llargament les 1.200, xifra que significa el doble que l'exercici anterior. "Més del 50% han estat consultes relacionades amb la Covid-19 i les mesures que s'han aplicat", ha explicat el president de l'associació, Lluís Ferreira. Ha assegura que els ha "xocat" l'augment, però es mostra satisfet perquè la població comença "a conèixer l'entitat i a confiar-hi per a aquest tipus de consultes".

A molta distància de les consultes relacionades amb les mesures per fer front al coronavirus se situarien els problemes relacionats amb l'habitatge principalment de lloguer. Precisament l'associació ha estat convidada a participar en la taula d'habitatge de forma permanent.

Actualment els seus responsables estan intentant trobar nous patrocinadors que els permetin tornar a activar un telèfon de consulta, ja que la intenció és no dependre de les subvencions estatals.

Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Ricard Tenza

Comparteix:

Els 'Fills de l'exili' protagonitzen una xerrada de la periodista i historiadora Eva Arasa al CAEE El biòleg David Vilanova pronostica una quarta onada de la Covid-19 abans de l'estiu