Mesures per millorar l'atenció al públic i l'eficiència del personal del SAAS

www.andorradifusio.ad

El SAAS posarà en marxa un seguit de mesures per millorar l´atenció al públic i l'eficiència del seu personal. Aquestes accions sorgeixen de l´estudi realitzat per una assessoria externa que ha detectat mancances en la gestió dels processos administratius i en la productivitat del personal assistencial.

Segons l´estudi, l´hospital disposa d´un nombre similar de treballadors al d'altres centres catalans de les mateixes característiques però aquest personal és menys productiu. En concret és la meitat de productiu que els professionals de Figueres o de Mollet.

L´informe assenyala que hi ha una part del personal mèdic que dedica una part del seu temps a tasques no assistencials, principalment les infermeres. Per aquest motiu, la consultora proposa diferents accions per millorar l'eficiència, com ara la creació d'una central de citacions, la reorganització dels equips d´atenció al públic i l'especialització dels recursos. D'aquesta manera s'alliberaria en un 10 per cent la càrrega de feina de les infermeres.

Els responsables del SAAS i de l'estudi asseguren que la parapública té la plantilla adequada i no sobra ningú. L´informe assenyala a més que el SAAS genera el 43% de la despesa sanitària mentre que el 40% la produeixen els diferents proveïdors nacionals i el 17% els estrangers. Reflecteix a més que la meitat del finançament de la parapública prové de l´Estat mentre que el privat suposa un 26%. El pressupost total del 2014 va ser de 58 milions d´euros, tres milions més que el 2013.

Informa: Ana Alamán

Comparteix:

El comú d'Andorra la Vella haurà d'indemnitzar un treballador del Servei d'Higiene Tarda de folklore amb l'associació Alto Minho