La via preferent s'acosta als dos anys de vida i els metges continuen lamentant l'excessiva burocràcia del circuit sanitari perquè els resta temps per atendre pacients. Arran de l'esclat de la pandèmia, les visites en línia han crescut molt i també les peticions per a derivacions a especialistes.
Les consultes telemàtiques als metges han augmentat molt, sobretot arran de la Covid. Però que ara el sistema compti amb metges referents és l'altra de les causes que hi ha al seu darrere, ja que les consultes ara són per demanar derivacions a especialistes.
Un dels punts controvertits d'aquestes visites en línia és el preu, ja que en alguns casos es manté igual que si fossin a la consulta.
La presidenta del Col·legi de Metges, Meritxell Cosan, ha explicat que "qualsevol visita per la qual es generi un acte mèdic amb responsabilitat és una visita mèdica, encara que sigui, per exemple, per haver de donar resultats sense modificar el tractament".
Una de les problemàtiques que s'estan trobant els doctors és que ara, en haver-hi metges referents, molts pacients recorren a ells quan perden les receptes o bé els caduquen. I aquest és un temps que no poden destinar a altres pacients.
La presidenta del Col·legi de Metges reconeix que es tracta d'una "feina burocràtica", amb un procés al darrere que és més llarg i complex. En aquest sentit, opina que aniria bé que algunes de les tasques les assumís el personal d'administració.
Sobre el tercer pagador, des del Col·legi de Metges creuen que la primera visita, la que diagnosticarà el procés que hi haurà a posteriori, l'ha de seguir abonant el pacient, mentre que les proves que se'n derivin les abonaria el tercer pagador.
Informa: Ariadna Guiu Vila
Imatges: Sergi Linares-Arxiu RTVA
Comparteix: