La situació derivada de la pandèmia de la Covid-19 ha deixat un increment de mil expedients a l'Atenció Primària d'Afers Socials. Pugen els problemes econòmics, laborals i també d'habitatge. S'han gestionat un miler més d'expedients i s'han hagut de fer noves contractacions per assegurar l'atenció. Arran de problemes laborals i econòmics han hagut d'afrontar una vintena de desnonaments.
Si el 2019 es van atendre unes 4.000 persones el 2020 han estat més de 5.000. La pandèmia ha deixat un augment del 28% de persones en situació de vulnerabilitat. Aquest augment s'ha traduït també en una increment d'activitat al ministeri d'Afers Socials per la qual cosa s'han fet cinc noves contractacions.
Les famílies monoparentals passen a ser el segon grup que més ajudes necessita. Ara són les persones que viuen soles en què el nucli dur es troba entre 40 i 59 anys.
Cada usuari té almenys dues problemàtiques. Les laborals s'han doblat i han augmentant un 20% les econòmiques. Però cal parar atenció als problemes de l'habitatge. Han hagut d'intervenir en una vintena de desnonaments. En algun cas, fins i tot, s'ha renegociat el deute amb els propietaris. "És una situació que es pot donar per impagament, però que els serveis socials atenen de seguida per evitar que una persona es pugui trobar al carrer", assegura el ministre Víctor Filloy, qui insisteix que "un cop trobat el recurs habitacional es treballa amb aquestes persones per veure com podem reconduir la situació".
Pel que fa al Servei d'Atenció Immediata la majoria de demandes han estat per cobrir necessitats bàsiques, sobretot alimentació. També cal destacar que un 8% dels casos ha estat per violència de gènere. De fet s'ha registrat un increment del 60% de les intervencions per telèfon. En total s'han atès prop de 25 famílies més que el 2019.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Anna Romagosa
Comparteix: