Conèixer com millorar la xarxa viària d'accés al Principat, amb la possibilitat de desdoblar alguna de les carreteres, i saber la viabilitat d'una connexió amb tren. Són els dos grans reptes en infraestructures, segons la delegada de la Generalitat. S'hi afegeix la consolidació de l'Aeroport d'Andorra-la Seu amb el desig de rebre vols de països de fora de l'espai Schengen.
L'executiu i la Generalitat de Catalunya estan elaborant dos estudis per millorar les connexions entre ambdós territoris. Un d'aquests es focalitza en la xarxa viària, concretament la C14 i la C16. Segons fonts del Parlament de Catalunya, a sobre la taula hi ha el desdoblament entre Berga i Bagà. Una reivindicació de fa temps, així com una possible connexió amb tren.
"És una reivindicació històrica que el Pirineu pugui quedar connectat també per via tren. S'estudia un tram que aniria d'Andorra a la Seu d'Urgell, que després connectaria amb Alp. D'aquesta manera quedaria connectada tota la Cerdanya i l'Alt Urgell."
Anna Vives, delegada de la Generalitat a Andorra
I un dels grans atractius comuns és l'Aeroport d'Andorra-la Seu. Els reptes futurs passen per consolidar les destinacions a Madrid i Palma de Mallorca, rebre el vistiplau del Ministeri d'Interior espanyol per crear un punt fronterer que permeti rebre vols de fora de l'espai Schengen i potenciar els vols nocturns.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Fernando Montero
Comparteix: