El cap d’àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha valorat a l’Ara i Aquí el primer dia de la prova pilot que ha reduït de dos carrils a un els trams entre la rotonda de Sorribes a la Massana i l'encreuament de Sispony, i entre la rotonda Valira Nova a Encamp i La Bartra de 7 a 9h.
Assegura que l’objectiu és millorar la situació en hora punta, escurçar el temps de viatge i reduir les retencions. Creu que “encara és molt prematur avançar si empitjorem o millorem”.
Reconeix que passar de dos carrils a un en aquests trams fa que el trànsit s’alenteixi en origen “però després hi ha més fluïdesa”. Insisteix en la necessitat d’analitzar-ho amb dades i veure “de quina manera els vehicles arriben a la vall central”.
Explica que després d’aquest primer matí, es reajustaran alguns aspectes. Creu que “la incorporació d’un agent de circulació a la rotonda d’Anyós ha penalitzat una mica” i opina que “el millor és que els vehicles es vagin incorporant ells sols”. De fet, aquets ha estat un dels punts que més queixes ha generat a les xarxes socials.
Bonell és conscient de les crítiques que s'han registrat a les xarxes i demana paciència i confiança.
De moment explica que la prova es mantindrà dos o tres dies perquè s’ha de poder estudiar “qualsevol mesura que pugui millorar la xarxa viària”, que “en hores punta està molt propera a la saturació”. Assumeix que “tot i que la teoria s’aguanti, si després no funciona, s’haurà d’eliminar”, però insisteix que “per poder fer canvis, s’han de poder estudiar”.
Abans del cap de setmana espera poder reunir-se amb els responsables comunals d’Ordino, la Massana, Encamp, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per acabar de fer-ne balanç.
Moltes gràcies @Mobilitat_AND @COEX_Andorra posar un ag. de circulació a la rotonda d’Anyos és tot un encert. Colapse pels d’Ordino #queesfotin https://t.co/sxYSnNP1dX
— Josep Saura Seguí (@pepsaura) January 30, 2019
Caos a Anyós! Un agent de circulació a la rotonda el causant. No poden fer una prova pilot amb 2 variables. Ara de qui és culpa? De l’eliminació del doble carril o de l’urbano? Jo ho tinc clar!
— Carles Sanvicens (@CarlesSanvicens) January 30, 2019
A la Massana no sé com va la #provapilot de @Mobilitat_AND, però a Anyós fem cua des del poble. Per si serveix d’alguna cosa la informació. @rtvandorra on abans no hi havia cua, ara sí
— Pati Molné (@patimolne) January 30, 2019
Dons avui el pitjor dia, ara fem cua a Anyos també. Variant d’Ordino urgent!!
— Silvia Bonet Perot (@SilviaBonet) January 30, 2019
@rtvandorra porto mes de mitja hora de l'aldosa de la Massana a sota el poble d'Anyos...es normal???
— Rosa Llobet Presas (@r_llobet) January 30, 2019
Si la prova pilot consisteix en ficar un agent de circulació que prioritzi el transit de la massana no cal treure el doble carril. 20 minuts per fer des del Balmoral fins la rotonda d’Anyós. pic.twitter.com/VKAYdYs5ZV
— patty pradie (@ATpatty83) January 30, 2019
Arribo tard (al debat), però treure un carril ha fet que des de la Massana la cua començi abans. A la Serra de l'Honor hi ha hagut més fluïdesa perquè hi havia un agent a la rotonda d'Anyós que ens ha donat pas, en detriment dels vehicles que baixaven d'Anyós.
— Carles Aleix ???? (@Carles_Aleix) January 30, 2019
A encamp cua des de la sortida del poble. A partir de la bartra no. El temps per arribar a andorra la vella 30 minuts
— Txell (@TxellCarbo) January 30, 2019
Estic igual que la Txell. La fila única va molt lenta.
— Pilar Zúñiga (@PilarZ) January 30, 2019
#mobilitat
— Enjoying Andorra (@enjoyingandorra) January 30, 2019
??Avui es fa prova pilot per a evitar embusos
??A 7h30 ja n’hi ha
??Construcció desviament per fora La Massana ja!
??Transport públic a preus socials, ja!@AutoClubAnd @rtvandorra @PeriodicAND @diariandorra @bondia @MeteoAnd_OECC @And_Sostenible @SER_Andorra https://t.co/BNYeSqzoxP
Informa: Redacció
Comparteix: