El servei de transport públic ha quedat en entredit les darreres setmanes. Les freqüències i l'aforament són les principals queixes dels usuaris. Malgrat tot, Mobilitat creu que la seva gratuïtat ha ajudat a treure vehicles de la carretera. Amb aquest mateix objectiu, el departament està treballant en un estudi que determinarà quins canvis necessita la xarxa viària per ser encara més eficient.
Mobilitat enllestirà aquest desembre un estudi sobre l'ús del transport públic i la seva afectació a la xarxa viària. Un treball que pretén copsar si hi ha molta gent que hagi deixat el seu cotxe particular per agafar l'autobús i si això està ajudant a reduir el trànsit en les hores punta. Tot i que encara no es tenen resultats, des del departament confien en les bonances d'una mesura que està sent polèmica per la manca de freqüències.
La conclusió de l'estudi ha de permetre fer un gir important en la xarxa de carreteres i impulsar la mobilitat sostenible. Treure cotxes i donar pas a altres transports més ecològics. Això, però, serà feina del pròxim executiu.
El director de Mobilitat, Jaume Bonell, afirma que l'optimització de la xarxa viària és el primer objectiu i seguidament "planificar tot allò que no tenim".
A curt termini, els esforços estan centrats a reduir cues durant les finestres de gran afluència turística. La pròxima: la Puríssima, data en què es pretén tenir acabada la rotonda de Borda Sabaté i instaurat el doble carril de Sant Julià.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Eric Escabias
Comparteix: