El 10 de febrer s'inaugura la setena mostra del Museu Carme Thyssen on els colors i les emocions seran protagonistes. Kandinsky és un dels grans convidats de l’exposició que porta per títol 'Khroma'. Aquest dilluns s'ha presentat i també s'ha fet balanç de l'última mostra que recupera visitants, però amb una assignatura pendent: atreure públic francès.
D'aquesta manera, 'Made In Paris' tanca amb el 50% més de públic que la seva antecessora, 'Talents', amb més de 15.000 visitants i 387 sessions d'activitats. La meitat dels visitants han estat nacionals. S'ha consolidat un nou públic com ara el de les llars de jubilats, del JEI i l'UCA. Dels turistes, el 40% és espanyol i només un 5% ve de França, una assignatura pendent. Amb tot, defugen del turisme majorista que arriba a la vall, però per altra banda, apunten que cal més promoció de l'oferta cultural a França on no és té la presència desitjada.
El gerent de la Fundació MuseuAND, Pep Farràs, comenta que això "no és el grau que seria satisfactori". Considera, doncs, que han d'atreure "aquest públic que té interessos culturals perquè els té, i els tenim aquí al costat. No només li passa al museu, li passa a molta activitat cultural del país".
Aquest dilluns també s'ha presentat la setena exposició que porta per nom 'Khroma', que vol dirigir el visitant a través dels colors i les emocions amb obres de Kandinksy, Atkinson Grimshaw, Masriera i Martínez Tarassó.
El conservador de la col·lecció Carmen Thyssen, Guillermo Cervera, explica que "els colors més foscos poden aportar intimitat, tristesa o melanconia, el verd amb l'esperança, el vermell amb l'alerta o la policromia".
El gran convidat en l'apartat de policromia serà el pop-art. Per a la seva inauguració el 10 de febrer prometen una gran sorpresa, però per això caldrà esperar.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Pere Besolí
Imatges cedides: Museu Carmen Thyssen Andorra
Comparteix: