Els videojocs, les sèries de dibuixos animats i el món del còmic creen tendència entre les joguines més demanades d'aquestes festes. Aquest diumenge els Reis arriben a Andorra amb els encàrrecs fets tot i que en alguns casos han tingut problemes per trobar el que es demana ja que s'han esgotat les existències.
La gran quantitat d'encàrrecs que han rebut Ses Majestats els Reis d'Orient ha provocat que algunes joguines escassegin o s'hagin esgotat, com és el cas d'un grup de mòduls per fer skate parcs o el karaoke de la princesa més famosa de la neu.
Els més demanats estan inspirats en personatges de videojocs com Fortnite, sèries com Bakugan, pel·lícules com Harry Potter o de còmic com tot el que fa referència al món de Marvel i els discos voladors de Beyblade.
Per a les nenes triomfen les Bellies que necessiten ser alimentades i cuidades, els nadons ploramiques i les LOL, que es converteixen en objecte de col·leccionisme. L'encarregat de compres de joguines de Pyrénées, José Antonio Molina, explica que les LOL estan vinculades a una sèrie de propostes que fan els youtubers amb la idea d'anar descobrint contínuament com cada paquet és una sorpresa i les pots anar complementant i col·leccionant".
Amb tot, les marques fan esforços per diluir la barrera de gènere amb jocs que ja no són exclusius de nena com els cotxets i accessoris per a ninos i nines o peces per muntar que ja fa temps que s'han passat del blau al rosa. El gerent de Basar Valira, Joan Villasivil, explica com han augmentat les opcions per a tots els públics. Molina, que també destaca "l'esforç per la paritat i la necessitat d'esborrar barreres", detecta que "en l'elecció final de pares o infants no s'assoleix". "Queda molt camí per fer", afegeix.
De la joguina al digital des dels 7 anys
Els venedors coincideixen que a partir de 7 o 8 anys els més exigents de la casa comencen a abandonar la joguina per passar-se als videojocs o les tablets. Per això els fabricants incorporen primeres versions de rellotges intel·ligents, tauletes interactives amb control parental i jocs que porten incorporada realitat augmentada com és el cas d'un autobús de peces que un cop muntat obre un nou món a través d'una aplicació, explica Villasivil.
Preocupats per l'avenç del canvi climàtic hi ha opcions que volen conscienciar sobre l'eliminació del plàstic i donar un valor afegit al joc. Que els més petits es diverteixin amb el que han demanat a Ses Majestat els Reis d'Orient costarà una forquilla de 45 i 120 euros, tot i que això potser és el que passa més desapercebut en aquestes dates.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Xabier Moreira-Kevin Ribeiro
Comparteix: