Naturlàndia necessita un canvi important, amb un projecte estructurat a llarg termini que podria, fins i tot, incloure un canvi de nom. Són les reflexions que ha fet el director del parc, Xabier Ajona, a l'Ara i Aquí d'RNA.
Xabier Ajona s'ha fet càrrec aquest 2020 de Naturlàndia. La Covid-19 no l'ha ajudat a aterrar, però té clar que tapant forats no es podrà capgirar la difícil situació que viu el parc. Cal fer un estudi a llarg termini.
Ha lamentat que "mai hi ha hagut una estratègia a llarg termini de desenvolupament de producte, de línies de comunicació de nínxols de mercat i estratègies adients, tot i que realment l'entorn en què estem dona per a molt".
Ajona no es vol posar barreres i fins i tot es planteja el canvi de nom. "Ens hem de qüestionar si el logo i el nom que tenim és el millor i transmet de la millor manera el que volem ser en els pròxims 5 o 10 anys". En aquest sentit, ha assegurat que "Naturlàndia està en una situació en què s'ha de qüestionar tot" i ha assenyalat que "si ens plantegem tabús no estarem explorant totes les possibles solucions que puguem tenir al nostre abast".
Considera que una superfície de 50 mil metres quadrats totalment plana a 1.600 metres d'altura és un valor molt preuat i cal treure'n més partit. "Tenim l'Airtrekk però la resta són instal·lacions mòbils molt provisionals" ha explicat afegint que "el client arriba als 1.600 i es troba un entorn en què la sensació és de desemparament".
Per això creu que "hem de treballar per millorar aquest entorn i fer que sigui més amable". De moment, descarta la tirolina. Al parc d'animals s'està buscant una sortida als depredadors i replantejar aquesta atracció. "El parc d'animals com el coneixem ara no continuarà", ha dit remarcant que aquesta decisió no implicarà que no n'hi hagi. "El 17% de visitants venen pel parc d'animals i això no ho podem ignorar". També ha afirmat al respecte que "no podem buidar aquesta part del contingut de Naturlàndia sense tenir una bona alternativa".
Pel que fa a l'hivern, es pensa a acollir competicions internacionals a llarg termini, però primer cal tenir una bona oferta d'esquí. En aquest sentit, Naturlàndia estrenarà aquesta temporada una retrac que ha de suposar una considerable millora.
Informa: Cesc Sanjuan
Comparteix: