Deu anys després de la dissolució, ressorgeix l'associació de consumidors i usuaris per ajudar en els neguits que es detectin en aquest camp. Alguns dels dossiers que tenen sobre la taula fan referència a la protecció de dades, la banca, la telefonia i el transport públic.
Garantir l'estabilitat del preu d'un contracte de lloguer, estar a sobre d'errors de comunicació com va passar amb l'últim producte d'Andorra Telecom o vigilar els canvis en el sector com la fiscalitat de la hipoteca a Espanya i que podria haver afectat els andorrans. El ressorgiment de l'ACU que encapçala Lluís Ferreira a la presidència vol treballar estretament amb les institucions per aconseguir una societat més justa, responsable i sostenible. "Intentarem donar-li sortida, ja sigui derivant als organismes oficials, que per això feia tant incís en què la idea és col·laborar amb ells, i aquells que no puguem derivar a les institucions públiques perquè puguin recaure en un procediment administratiu mirarem de gestionar-ho a través dels nostres advocats", avança el president, Lluís Ferreira.
Algunes consultes els han arribat presencialment com el neguit per la protecció de dades en el cas dels menors i les xarxes socials. Altres surten de la inquietud de l'associació o del ressò de les xarxes o els mitjans de comunicació.
L'ACU no té caràcter jurídic així que la seva feina serà recomanar i treballar amb els sectors implicats. Més enllà, publicarà una revista trimestral i els associats que ara són uns cent tindran accés a la consulta dels serveis jurídics. La setmana vinent s'activarà el web. També vol actuar a través de les xarxes socials. De moment els interessats es poden dirigir per correu a l'entitat: info@acuand.com.
Informa: Rosa Ablerch
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: