Aquest 14 de març s'ha tenyit de blanc. Neu molt benvinguda a les pistes d'esquí, però que ha comportat alguns inconvenients als turistes que, per variar, no venien del tot preparats. El perill d'allau se situa en nivell 3.
Les pistes d'esquí han estat les grans beneficiades de les nevades, que han permès comptar amb les millors condicions tant en el dia d'avui com en els dies vinents.
"Ens ha vingut molt bé. Veníem de dies molt escassos de neu, pel que gràcies a això segurament podrem allargar una mica més la temporada."
Mercedes Almasqué, treballadora de Grandvalira Resorts
Segons el servei Meteorològic, Andorra ha rebut aquest divendres els gruixos de neu més importants de la temporada a alta muntanya. Aquest fet no ha perjudicat gaire la mobilitat a les carreteres, però sí que ha agafat de sorpresa alguns turistes, que no venien del tot equipats.
El risc d'allaus sí que s'ha vist afectat i es torna a situar en un nivell 3 a tot el país a causa de la neu recent i les capes febles persistents, i per això demanen prudència a l'hora de fer activitats de muntanya.
Perill d'#allaus 3 a tot #Andorra per problemes de neu recent i capes febles persistents??
— Servei Meteo d'Andorra (@MeteoAnd_OECC) March 14, 2025
Esperem??allaus naturals als vessants sud degut a la radiació solar??, mentre que als vessants obacs hi ha plaques que es poden desencadenar per sobrecàrregues
L'elecció del terreny,??clau pic.twitter.com/zxtnEQkWIS
S'esperen allaus naturals als vessants sud, mentre que als vessants obacs hi ha plaques que es poden desencadenar per sobrecàrregues. Quant al cap de setmana, s'esperen dos dies assolellats.
Informa: Alexia Alcalá
Imatges: Pau Bonastre
Comparteix: