Neix el Consell del Sector Privat del Turisme, que agrupa en una sola veu empreses i entitats privades del sector. Entre elles, la Cambra de Comerç i la CEA. La iniciativa compta amb el suport del Govern i entre els reptes de futur destaquen un nou model turístic, desestacionalitzat i de més qualitat, així com dignificar el sector per captar talent.
Neix el Consell del Sector Privat del Turisme, impulsat per la Cambra de Comerç i la CEA. Entre els objectius prioritaris, hi ha el d'aconseguir un model turístic de més qualitat, desestacionalitzar l'oferta i dignificar el sector per atreure talent.
La iniciativa agrupa per primera vegada i en una sola veu el sector privat turístic del país. A banda de les dues entitats impulsores, compta amb 13 empreses i associacions, com ara la Unió Hotelera, Naturland, Caldea i el transport públic de viatgers. Fa mesos que hi treballen i han exposat els 5 grans reptes que ha d'afrontar el sector, el primer dels quals implica obtenir un nou model turístic de més qualitat.
Així ho ha explicat Esther Santuré, portaveu del CSPT, que ha valorat que aquest salt cap a un nou model "suposa un canvi estructural que s'ha d'abordar d'una manera estratègica des de totes les perspectives".
Un altre objectiu implica desestacionalitzar l'oferta, molt dependent de l'hivern. En aquest sentit, han anunciat que es treballa en projectes per atreure més turisme entre abril i maig. També cal dignificar el sector, per tal d'atreure talent i fidelitzar la mà d'obra.
En aquest sentit, el representant del sector privat al CSPT, Josep Marticella, ha assegurat que s'ha de "fomentar" i "retenir" el talent local.
Tot plegat en un marc en què la sostenibilitat ha de tenir un paper fonamental. Un altre dels objectius és la millora en la gestió de dades. L'entitat té la voluntat d'assolir més transversalitat en la gestió amb el Govern, els comuns i Andorra Turisme.
Informa: Joan a. Sarmiento
Imatges: Nil Forcada
Comparteix: