Gràcies a l´adquisició de nou escàners d'alta velocitat, capaços de processar cadascun fins a cent fulls per minut, el Govern ha posat en funcionament un nou sistema de recepció i digitalització de documents, destinat a estalviar tràmits als ciutadans. És un nou pas cap a l´objectiu final d´administració electrònica. Es posa en marxa aquesta setmana, a mode de prova pilot, coincidint amb la posada en funcionament de la campanya d´ajuts a l'habitatge.
Dels 9 aparells, dos estan al servei de Tràmits i la resta han estat cedits pel Govern als set comuns. Els nous escàners, amb capacitat per digitalitzar 100 fulls per minut, permeten arxivar electrònicament qualsevol document que reclami l´administració i manté el seu valor mentre estigui vigent. La implantació del nou sistema ha tingut un cost total de 24.000 euros, però, al marge de facilitar les gestions als ciutadans que ja no hauran de desplaçar-se físicament fins als serveis de Tràmits del Govern o dels comuns, acabarà suposant també un estalvi.
Estalvi de diners... i de temps. Perquè, per exemple, en el cas de la campanya d´ajuts a l´habitatge -el seu primer ús-, el nou sistema eliminarà les cues davant dels mostradors. Quan, en pròximes convocatòries, un ciutadà hagi de presentar el contracte de lloguer del pis per accedir a un ajut, sempre que el contracte estigui en vigor, no li caldrà tornar a presentar-lo. Un principi que agilitarà, després d´aquest, molts altres tràmits administratius.
El procés d´administració electrònica, encapçalat pel Govern amb la col·laboració dels comuns, culminarà amb la signatura electrònica, que s´ha d´implantar aviat.
Informa: Jordi Cama
Comparteix: