L´ocupació hotelera del mes d´agost es tancarà amb unes xifres altes, tot i que el turisme que ens visita gasta menys i majoritàriament contracta per a dos dies. Els hotelers han de treballar amb preus inferiors a fa 7 anys per pal·liar la crisi i la disminució del poder adquisitiu dels visitants.
Turisme familiar, que contracta per a dos dies, en regim de pernoctació. Aquest seria el client tipus del mes d´agost, que varia lleugerament en funció de la zona. Per exemple, a les parròquies altes, el turisme muntanyenc allarga la seva estada. El director de la Unió Hotelera (UH), Òscar Julián, assegura que en els darrers anys el sector ha hagut de rebaixar preus progressivament per ser competitiu fins a ser "considerablement inferiors" als preus de fa set o vuit anys.
Tot i la recuperació de turisme evidenciada durant els darrers anys, la UH reflexiona sobre si l´actual és el model turístic adequat. "Hem de ser conscients que el tipus de destinació que hem generat és un mercat per a un turista low cost", alerta.
Avui els carrers centrals de la capital i Escaldes-Engordany presentaven una bona afluència de turismes, tot i que les bosses de compra eren escases. Vénen a Andorra, entre altres possiblitats, atrets pels preus i l´oferta comercial.
El sector comercial assegura que s´ha notat un increment de visitants, però això no s´ha traduït en un augment de la facturació. En definitiva, més turisme però just de poder adquisitiu.
Informa: Joan A. Sarmiento Imatge: Meri Bellosta
Comparteix: