Des de la seva obertura el 25 de febrer, l'oficina de l'Habitatge ha rebut 279 consultes. La majoria, relacionades amb el preavís que ha de donar la persona llogatera a l'arrendador d'acord amb la llei de mesures urgents i la reducció del lloguer en cas de tenir el contracte de treball temporalment suspès.
L'oficina de l'Habitatge ha rebut 279 consultes des de la seva obertura el 25 de febrer. Més de la meitat han estat obtingudes entre juny i setembre.
Les demandes, la majoria fetes per telèfon, han anat variant en funció de les accions dutes a terme pel Govern.
La major part, un 60%, se centren en les mesures socials, el preavís que ha de donar la persona llogatera a l'arrendador d'acord amb la llei de mesures urgents i la reducció del lloguer en cas de tenir el contracte de treball temporalment suspès.
Algunes de les consultes també han estat vinculades amb els ajuts relacionats amb les conseqüències provocades per la pandèmia.
L'oficina de l'Habitatge va romandre tancada de forma presencial entre el 16 de març i el 29 de maig, i només va restar operativa a través del telèfon i correu electrònic.
En aquest període es van rebre fins a 77 consultes relacionades amb pròrrogues de contractes i procediments a l'hora de deixar l'habitatge.
Tot i això, des de l'oficina reiteren que aquestes demandes no es poden relacionar amb un motiu concret perquè no hi ha dades comparatives que permetin extreure'n conclusions.
Informa: Agència ANA-Oliver Jaén
Comparteix: