L'Oficina de l'Habitatge va tancar el 2020 amb 440 consultes ateses en el primer any de funcionament. La majoria de les sol·licituds d'informació van ser per telèfon i més del 30%, sobre els requisits per demanar ajuts de l'administració.
L'Oficina de l'Habitatge va començar a funcionar el 25 de febrer amb l'objectiu d'informar sobre els dubtes que pugui tenir la població sobre la matèria. Fins a final de l'any passat va atendre un total de 440 consultes, la majoria de les quals, 264, van arribar via telefònica. 110 van rebre's per correu electrònic i només 66 van ser visites presencials, tot i que cal recordar que l'oficina va estar tancada entre el 16 de març i el 29 de maig per la situació d'emergència sanitària.
Quant a les consultes més freqüents, van destacar les relacionades amb els requisits i la documentació a presentar per rebre els diversos ajuts de l'administració, amb més del 30%. Feien referència a l'ajut a l'habitatge, el pla Renova, ajuts ocasionals i al nou programa d'impuls per a l'emancipació dels joves. Més del 10% de les consultes van ser per demanar informació sobre la pròrroga del contracte i el procediment per recuperar l'habitatge per a ús propi o familiar. També hi va haver sol·licituds sobre la reducció del lloguer en cas de suspensió temporal del contracte de treball o reducció de la jornada laboral, amb un 6,5% de les consultes. Els arrendataris van ser els que més van utilitzar els serveis de l'oficina, amb 323 demandes, per 57 dels propietaris.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Arxiu
Comparteix: