Només un 18% de les empreses ha fet vendes per internet el 2013. Així ho constata l´Enquesta de conjuntura de la Cambra de Comerç. Pràcticament ho fan la totalitat dels hotels, però en canvi, en el sector minorista el percentatge no arriba al 15%. Des de la institució s´atribueix la poca incidència del comerç electrònic a la manca de mitjans de pagament i als costos logístics.
El president de la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis, Marc Pantebre, és poc optimista pel que fa al desplegament del comerç electrònic. Només el 18% de les empreses andorranes va vendre productes o serveis per internet l'any passat. En un extrem, els hotels. El 98% dels establiments fa reserves a través de la xarxa. En l´altre, el sector minorista: només el 12% tenen els seus productes a internet.
Els motius principals són dos: que les plataformes de pagament a Andorra encara no funcionen i els costos logístics. En aquest sentit, el fet que Andorra sigui país tercer dificulta els tràmits. Pantebre diu que són "ferragosos i lents" i apunta que les empreses, sobretot les petites, "no tenen una estructura tan preparada per poder-ho fer" i no es veuen decidides a llençar-s'hi i "això és un element a tenir molt en compte perquè ens fa recular respecte a la tendència del comerç mundial".
Tot i així, Pantebre creu que les empreses s´han de posar les piles: "És veritat que ara s'acaba d'aprovar una llei de comerç electrònic i entre tots hauríem de mirar que sigui el més àgil possible però sobretot que hi hagi un important canvi de mentalitat perquè l'empresari andorrà faci servir aquestes tecnologies quan tinguin la capacitat de fer-ho".
En el cas dels mitjans de pagament, l'administració ja treballa per resoldre-ho. Quant als costos logístics, el president de la Cambra demana que es negociï amb les duanes l'agilitació de la distribució de mercaderies.
Informa: Andrés González-Nandín Imatge: Sergi Pla
Comparteix: