El mercat de les oportunitats del Pas de la Casa, la Braderie, ja té dates: serà els pròxims 4, 5 i 6 de juliol i, a partir d'ara, es farà sempre el primer cap de setmana de juliol. La decisió la van prendre conjuntament veïns i comerciants en una reunió ahir al vespre. La trobada també va servir per fer balanç dels últims esdeveniments que s'han fet al poble i que, segons els responsables d'Iniciativa Publicitària, han resultat tot un èxit.
El president d'Iniciativa Publicitària, l'associació de veïns i comerciants del Pas de la Casa, ha expressat la satisfacció per les darreres activitats que ha acollit aquesta localitat encampadana. La copa del món de quilòmetre llançat i el concurs d'escultures de neu han portat molta activitat al poble i han servit, segons el president de l'entitat, Jean-Jacques Carrié, per dinamitzar el comerç. Tant és així que, a partir d'ara, han decidit incrementar la promoció d'aquesta mena d'actes. Se centraran, sobretot, a la zona metropolitana de Barcelona i al sud de França, els dos territoris que més visitants hi aporten. A banda dels esdeveniments d'aquest cap de setmana passat, altres iniciatives com ara l'snow rugbi també han tingut impacte positiu en l'economia del Pas. Tot plegat fa pensar als responsables d'Iniciativa Publicitària que la pròxima edició de la Braderie, el mercat d'oportunitats que s'organitza des de fa quatre anys a l'estiu, tindrà més repercussió. Esperen superar els 15.000 visitants i l'aportació de 776.000 euros addicionals que va deixar al poble la Braderie l'any passat. Per aquest motiu, ja anuncien que està previst augmentar el pressupost destinat a aquest mercat. Un pressupost que surt de les aportacions dels associats, d'Andorra Turisme i de la subvenció que fa el comú d'Encamp. També s'ha decidit que, a partir d'ara, aquesta activitat es farà sempre el primer cap de setmana de juliol, que és quan han tingut més turistes.Informa: Jordi Cama