Petracoin, un projecte sorgit del Niu per fer traçabilitat de la pedra natural mitjançant 'blockchain'

www.andorradifusio.ad

El viver d'empreses tecnològiques d'Andorra Telecom, el Niu, ha presentat una solució tecnològica pionera basada en el blockchain. És el Petracoin, un projecte creat per garantir l'autenticitat dels productes al sector de les superfícies sòlides, és a dir, de la pedra natural. És una tecnologia exportable a altres àmbits que podria estar operativa durant la segona meitat del 2020.

Al sector de la pedra natural hi ha un alt grau de desconfiança respecte a l'origen dels productes. És el que, un cop detectat, els emprenedors de Petracoin s'han proposat solucionar. I ho han fet amb aquesta solució tecnològica basada en el blockchain. Petracoin permet la traçabilitat del producte en tota la cadena de valor, garantint així als fabricants i a les pedreres que el producte final és autèntic. "Volem donar confiança al sector, certificant el producte a l'origen, activant una garantia al client final que vingui del fabricant o de la pedrera i passant informació d'usos del producte des del client final fins al fabricant. Tot això, mitjançant la tecnologia blockchain", explica el fundador, Carles Moreno. Per al responsable del Niu d'Andorra Telecom, Miquel Gouarré, "el projecte Petracoin té un gran component blockchain i va molt en la línia de tota aquesta activitat que estem desenvolupant per també donar-li una vessant internacional i mirar d’incubar-lo i accelerar-lo”.

El projecte encara està en fase de desenvolupament i es preveu que cristal·litzi en un producte comercial el segon semestre de l'any que ve. Petracoin és pioner al sector de la pedra natural i aspira a convertir-se en un estàndard i un referent en aquest àmbit. Segons els seus creadors, és una tecnologia que, més endavant, també es podria exportar a altres sectors productius.

Informa: Jordi Cama
Imatges: Jordi Seabra

No saps què és una blockchain? Descobreix-ho al nostre blog.

Comparteix:

David Aguilar es guanya els assistents de la trobada sobre innovació a la NASA The Shopping Mile vol una promoció més regular a l'estranger