El principal objectiu del pla de mobilitat de la vall central és reduir els desplaçaments amb vehicles privats, que ara són el 67% del total, a favor dels que es fan a peu, en bicicleta o en transport públic. La idea és que abans del 2040 s'hagi aconseguit reduir aquest percentatge al 55%.
Tot i que encara no se'n concreten les mesures ja es coneixen les conclusions de la primera part del pla de mobilitat de la Vall Central. De moment, es fixen prioritats per aconseguir abans del 2040 reduir considerablement l'ús del vehicle privat, atès que actualment el 67% dels desplaçaments es fan amb cotxe o moto. Un dels primers passos perquè la gent es mogui més a peu és adaptar la via pública per facilitar-ho.
Potenciar el transport públic és una altra de les prioritats apostant per busos no contaminants, més petits i amb més freqüència de pas. Bonell és partidari de limitar els busos grans per als desplaçaments cap a les altres valls. És el cas de l'avinguda Meritxell.
Mobilitat es reunirà en els pròxims dies amb els comuns d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany per analitzar plegats quines de les mesures són aplicables.
Tenint en compte que es tracta d'un pla de màxims, caldrà veure quines resistències pot haver-hi a possibles propostes com, per exemple, la d'un sentit únic al carrer Prat de la Creu.
La idea és que el desplegament del pla de la vall central serveixi, de retruc, per anar fent disminuir també l'ús del vehicle privat a les valls d'orient i del nord. Més endavant es faran plans de mobilitat específics d'aquestes dues valls.
Informa: Gerard Gort
Imatge: Enric Fernández
Locució: Anna Ginestà
Comparteix: