La plataforma AndRail defensa el tren "com una alternativa a la xarxa viària, sostenible i de gran capacitat"

www.andorradifusio.ad

La mobilitat del futur passa per l'arribada del ferrocarril. La plataforma AndRail considera imprescindible l'aposta per aquest mitjà de transport per la seva gran capacitat i sostenibilitat. A Ràdio Nacional ha proposat integrar aquest debat en la negociacions per l'acord d'associació.

El ferrocarril donaria resposta a reptes com ara l'Agenda 2030 o l'emergència climàtica. Amb una xarxa viària saturada, AndRail assenyala el tren com una necessitat per a Andorra.

Argumenta que no es pot parlar de reserva de la biosfera o destinació turística natural, assegura la plataforma, amb 200 cotxes per quilòmetre quadrat.

Per tot plegat, un dels fundadors de la plataforma, Sebastià Mijares, el tren com a única alternativa de mobilitat, no només per al turisme, sinó també per als desplaçaments de treballadors i residents. Segons Mijares, "´cada cop més treballadors viuen a l'altra banda de la frontera" pel problema de l'habitatge. Es pregunta quina resposta es pot donar a aquest tipus de mobilitat i veu el tren "com una alternativa a la xarxa viària, sostenible i de gran capacitat, que permeti ja no només respondre a les necessitats d'avui, sinó també a les necessitats de futur".

Segons AndRail, a diferència de l'avió o l'helicòpter, el ferrocarril permet desplaçaments de gran capacitat, tant de persones com de mercaderies. Connexions, a més, amb les zones on Andorra hi té més interès, com ara les zones metropolitanes de Barcelona i Tolosa.

Per això, la plataforma creu que el 2021, l'any del ferrocarril a la Unió Europea, es podria aprofitar per posar el tren a l'agenda de la negociació de l'acord d'associació.

Entrevista al portaveu de la plataforma AndRail, Sebastià Mijares, a l'Ara i Aquí:

Informa: Jordi Cama
Locució: Yasmina Canedo

Comparteix:

Caldea obrirà el 9 de gener si Catalunya aixeca les restriccions de mobilitat Les pistes d'esquí, preparades per obrir pendents de França