El pont dels Escalls podria recuperar el paviment original

www.andorradifusio.ad

Els treballs de rehabilitació del pont dels Escalls estan donant més feina de la prevista, i la vegetació és part del problema. Mentrestant, s'esperen els resultats arqueològics per saber si es recuperarà el paviment original sobre el qual es van signar els Pariatges d'Andorra.

Els operaris de l'empresa francesa que treballa en la consolidació del pont dels Escalls s'han trobat arrels senceres d'arbres que s'han infiltrat entre les pedres de la infraestructura, fet que està endarrerint la finalització de les obres. Així doncs, les han hagut de retirar i, alhora, han hagut de treure i rejuntar de nou algunes de les pedres que conformen el pont.

També s'han retirat morters que no eren vàlids i estructures afegides als ampits o parapets del pont en reformes passades. De fet, avui dia encara és visible la barana que s'haurà de retirar i un tub de CAPESA que passa pel mig del tauler.

D'altra banda, encara es desconeix si es podrà recuperar el paviment original del pont, ja que el resultat dependrà de si l'excavació arqueològica realitzada per Patrimoni Cultural dona resultats i es troba material que permeti datar el pont, que ara mateix es diu que és d'inspiració romànica. Més enllà d'això, es tindrà en compte l'ús i l'estat de l'estructura. Un treball multidisciplinari.

El tauler del pont, segons l'Arqueòloga Patrimoni Cultural Sara Ubach, "no era recte" però amb les fotografies recuperades, tant de l'Arxiu Nacional com de l'Arxiu de Catalunya, s'ha comprovat que a principis de segle "ja era recte". Ara s'està estudiant quines patologies pot tenir el pont per "evitar riscos". 

Encara queda un mes i mig perquè s'acabin les obres. Després caldrà replantejar què fer amb un entorn ple de vegetació, que en definitiva és la que ha causat la majoria del dany al pont.

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Sergi Linares

Comparteix:

L'ONU destaca el paper dels petits estats per implementar l'Agenda 2030 L'Andorra Multisport Festival renova amb només dues proves i un cost anual de 600.000 euros