El pont tibetà tanca el primer exercici d'activitat superant amb escreix les previsions de visitants i de beneficis. Hi han passat més de cent mil persones, amb una facturació pròxima al milió i mig d'euros.
En els 168 dies d'obertura, el pont ha rebut poc més de 101.000 visitants, superant en un 31% les previsions. Això s'ha transformat en una facturació d'1,4 milions d'euros, un 39% superior al que s'esperava. També s'ha disparat el benefici net, en un 146%, que s'ha situat en 660.000 euros.
El comú valora ara aportar millores a la infraestructura a més de potenciar la promoció a França tenint en compte que només un 7% dels visitants han estat francesos.
Francesc Camp ha afegit que la problemàtica generada aquest estiu en el trànsit de la parròquia serà motiu d'un estudi exhaustiu. De cara al futur el comú considera prioritari un pla per millorar el trànsit a la parròquia. "Nosaltres creiem que el que fem a curt termini pot tenir un impacte, però relatiu. En canvi, pensar en millores globals del poble de Canillo en l'àmbit d'estacionament, de mobilitat i de carrers això és el que pot aportar i s'ha d'estudiar, és el que farem aquest any". Amb tot, el que sí que s'ha de fer és pressupostar-ho "perquè són projectes realment importants i de molt cost".
L'èxit de les dues atraccions es deu, en bona part, a l'acceptació del forfet conjunt, que per aquest any no variarà de preu. El 88% dels comerciants de la parròquia consideren que el pont ha tingut un impacte positiu o molt positiu i d'aquests, un 40% asseguren que ha ajudat a augmentar la facturació.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Pere Besolí
Comparteix: