El preu dels carburants ha pujat enguany un 13%. És el càlcul que fa David Porqueres, president de l'Associació d'Importadors i Distribuïdors de Carburants, en una entrevista a "Els matins de la Nacional". Tot i aquest augment, afirma que encara hi ha diferencial de preu amb els estats veïns.
D'aquest 13%, un terç correpon a la taxa verda sobre els carburants que va entrar en vigor l'1 de gener, mentre la resta és l'efecte de l'augment de preus global. Un increment que és conseqüència, segons Porqueres, de dos elements: la crisi entre Rússia i Ucraïna, i la recuperació de l'economia arran de l'estabilització de la Covid-19.
El que sí remarca el president dels importadors i distribuïdors de carburants és que, tot i la pujada de preus, Andorra manté el diferencial perquè els països veïns encara han repercutit més l'augment en els consumidors.
Per tant, el preu del litre de carburant encara és competitiu. Segons Porqueres, Andorra segueix sent més econòmica que França -i amb diferència- perquè a França el combustible és molt més car; i també continua sent més competitiva que Espanya, amb qui hi ha entre 20 i 25 cèntims de diferència. També si es compara amb les benzineres anomenades 'low cost', amb les quals hi ha una diferència de 4 cèntims en la gasolina i de 8 cèntims en el gasoil.
Porqueres també ha assegurat que té dubtes sobre com s'estan duent a terme les inversions que tenen un impacte mediambiental. Diu estar a favor de les taxes si se'n demostren els resultats.
Informa: Pere Moliné
Comparteix: