Analitzar la dependència d'infants i joves a les noves tecnologies i elaborar un pla d’acció. Aquesta és una de les prioritats d’Unicef Andorra, que aquesta setmana també ha encetat una campanya de recollida de fons per promoure la vacunació d'infants arreu del món.
L'ús i la dependència d'infants i joves a les xarxes socials i les noves tecnologies ha crescut, en part, per la pandèmia. Aquesta és una de les problemàtiques que ara mateix més preocupa Unicef Andorra i és per això que té un curs un estudi que es presentarà al setembre per saber quin és l'impacte al país. Hi han participat 1.800 alumnes i encara sense les conclusions sobre la taula, ja preveu que serà necessari un pla d'acció.
El director d'Unicef Andorra, Albert Mora, ha explicat les diferents mesures que volen fer. "Primer fer una jornada de difusió amb experts de les conclusions de l'estudi, després volem fer una sèrie de tallers de sensibilització tant a estudiants com ensenyants de les possibles bones pràctiques que poden sortir i després també volem publicar i difondre l'estudi als màxims llocs possibles".
Ara mateix els esforços també se centren a fer conèixer una nova campanya internacional d'Unicef que s'allargarà fins a l'any vinent per promoure la vacunació infantil, després que la Covid-19 ho hagi obstaculitzat, sobretot, en països en vies de desenvolupament. L'entitat treballa en més de 190 països i vol arribar als 23 milions d'infants que encara no tenen accés a aquesta eina crucial per prevenir malalties.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Ricard Tenza-Arxiu RTVA
Imatges cedides: Unicef Andorra
Comparteix: