El projecte d'"smart country" prioritza l'accés a l'oferta comercial i la mobilitat del turista

www.andorradifusio.ad

El projecte de convertir Andorra en un "smart country", és a dir, un país intel·ligent en el desenvolupament de tecnologies, se centra en el motor econòmic del país: el turisme. La Secretaria d'Estat de Diversificació Econòmica està desenvolupant eines per fer accessible l'oferta comercial i la mobilitat dels visitants a través dels dispositius mòbils.

El projecte d' "Smart Country" és un dels puntals que té damunt la taula la Secretaria d'Estat d'Obertura Econòmica. Ara, un cop definits els objectius globals i les necessitats tecnològiques, toca concretar esforços. El secretari d'Estat d'Obertura Econòmica, Josep Mª Missé, indica que ja s'ha definit "quina és la infraestructura tecnològica i quin és l'objectiu" i ara han de començar a explicar "quines problemàtiques concretes es volen solucionar".

Missé n'identifica dues de prioritàries. D'una banda fer accessible l'oferta comercial a través dels dispositius mòbils. Això es tradueix en l'aplicació de comerç i turisme que s'està desenvolupant. L'altra gran prioritat és la mobilitat del turista."Hi inclourem itineraris, saber mostrar al turista tot allò que és interessant" i s'hi afegiran "temes de gestió d'aparcaments, de desplaçaments i es conjugaran amb el projecte de bicicleta elèctrica".

El concepte d'"smart country" aplicat a la salut i l'educació queda, doncs, en un segon pla, que s'haurà d'anar treballant més endavant. En aquest sentit, el secretari d'Estat confirma que projectes com ara la sensorització de la gent gran a la Massana o la història clínica compartida es mantindran.

Informa: Andrés González-Nandín    Imatge: Marta Paixà

Comparteix:

La Unió Hotelera vol tancar l'agost amb un 80% d'ocupació La família Pujol estudia denunciar els dos bancs on tenia els comptes per vulneració del secret bancari