Aquesta setmana Coopalsa fa una prova pilot amb un autobús cent per cent elèctric en alguns dels trajectes regulars. Permetrà saber els avantatges i els inconvenients en prestació i rendiment per decidir si és viable establir una flota d'aquests vehicles
La prova ha començat aquesta setmana amb la línia regular L2 i aquest dimarts fa tota la jornada la L6 i dimecres, la L5.
Aquest és un prototip cedit a prova per una marca alemanya, però a curt termini es provaran vehicles similars d'altres empreses.
És capaç de recórrer 300 quilòmetres, una distància que no garanteix cobrir la jornada completa en algunes línies i cal de 8 a 10 hores per recarregar les bateries, que suposen un 30% del pes del vehicle. De moment els usuaris aproven l'experiència pel compromís amb el medi ambient.
La sostenibilitat és un dels grans arguments favorables, però n'hi ha de negatius. Aquests vehicles comporten un preu de compra amb un sobrecost d'almenys un 40% respecte a un de convencional, a més d'una inversió molt important a les instal·lacions per recarregar les bateries.
Per a molts el futur passa per l'electrificació del parc mòbil de les empreses de transport, no obstant això el sector creu que encara són molts els interrogants.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Andreij Cristancho
Comparteix: