El curs passat es va tancar amb prop d'un 20% més d'alumnes de nacionalitats diferents de l'andorrana, l'espanyola, la francesa i la portuguesa. Havent-se matriculat la majoria, més d'un miler, a primera i segona ensenyança. Una circumstància que evidencia la necessitat de parlar de diversitat cultural i integració a les aules.
Poc més de 8.100 alumnes andorrans van entrar a les aules l'any passat. Un 2% menys que en el curs anterior, que contrasta amb la pujada del 17% d'estudiants d'altres nacionalitats, sense comptar els espanyols, els francesos i els portuguesos.
Parlem de 1.500 alumnes d'altres països en total que, principalment, es van matricular a primera ensenyança, seguit de segona, maternal, batxillerat i, per últim, formació professional.
Una situació que posa damunt la taula un repte: la gestió de la diversitat cultural a les aules per crear entorns educatius integradors que evitin la discriminació.
Més enllà de la nacionalitat, les darreres dades d'Estadística plasmen un augment del total d'alumnes a segona ensenyança i batxillerat i un descens a maternal, primera ensenyança i FP.
I pel que fa als sistemes, l'andorrà i els centres públics segueixen encapçalant la llista de preferències.
Informa: Redacció
Comparteix: