Comença Ull-Nu, el Festival de Joves creadors del Pirineu. La publicitat i l´animació seran les primeres categories que es veuran en aquesta cita que es desenvolupa entre avui i demà al Centre de Congressos d´Andorra la Vella. En total es podran veure 42 treballs, 6 en cadascuna de les categories.
El Festival Ull-nu arrenca avui amb dues categories: la de publicitat on podrem veure molts dels treballs dels andorrans que es presenten en aquesta edició i amb anuncis que, més enllà de vendre un producte, ens conviden a somiar, a imaginar i a endinsar-nos en històries que esperen ser llegides. El publicista i director de cinema i membre del jurat en aquesat edició ha deixat el seu parer sobre el gènere. “A vegades les referències són més perjudicials que una altra cosa, quan t'enfrontes a un anunci. Al final no saps si volen que facis això o si només és una suggerència. Per això penso que és millor no deixar-se influenciar massa per les referències”, afirmar Javier Fesser.L´animació també serà un dels primers plats per triar en aquest festival, on repeteix un dels habituals de la cita, Kote Camacho amb Don Miguel i Eduard Puertas que ens proposa Click l´aparició d´un peix en l´imaginari d´un home obsessionat amb la feina. Enfront al món del llargmetratge, Fesser diu que el dels curts no està tan subjecte a la globalització.“És més fàcil trobar aquesta varietat. I també té alguna cosa del que comença a crear, amb el cervell verge, amb les teves referències però estàs creant el teu món”.12 treballs inauguren el Festival d´Audiovisuals de Joves Creadors del Pirineu i que aquest any s´ha obert a territoris com Barcelona, Bilbao i Bordeus. Demà la cita es reprèn a partir de les 4 de la tarda amb videoart, documental, videoclip, temàtica esportiva i s'acabarà amb la ficció.Informa: Rosa Alberch