Les estacions d´esquí esperen que el Govern mogui fitxa respecte de la seva demanda de reduir els impostos indirectes que paguen. Amb tot, els dominis estan satisfets pel fet que Andorra Turisme passi a assumir una bona part de la promoció exterior que fins ara suportava Ski Andorra. Segons el director de Vallnord, és vital continuar captant clients clau com són els russos i els britànics.
La decisió que Andorra Turisme assumeixi la major part de la inversió en promoció exterior dóna oxigen a les estacions d'esquí a partir d´aquesta temporada.
No és, però, l´única qüestió que farà que respirin més tranquil·les a nivell financer. I és que una de les futures modificacions dels impostos indirectes afecta les estacions d´esquí. Actualment paguen el tipus general del 4,5%, una xifra que, amb tota probabilitat, es reduirà fins a un 2 per cent exclusivament en la facturació de forfets.
La reducció de l'IGI, però, encara esta sobre la taula del Govern. Una de les claus de l´èxit de les estacions, i en conjunt del país, ha estat, precisament, l'adaptació a aquests nous mercats. En aquest sentit, Martí Rafel posa de relleu que les estacions cada vegada contracten més personal que parla rus. I és que el director de Vallnord recorda que es tracta d'un client que habitualment no parla en anglès, una llengua que, en molts casos, fa el paper d'idioma pont.
Informa: Xavi Palma Imatge: Lluís Calvo
Comparteix: