Rebaixar l'edat per poder conduir busos de grans dimensions no resoldrà la manca de xofers professionals. Així ho consideren des de la patronal de transports de passatgers. El motiu és que els joves no consideren la professió atractiva, entre altres motius pels horaris.
Aquesta reducció no resoldrà la manca de professionals que pateix el transport, sobretot el de passatgers. Una circumstància que s'ha agreujat per l'augment d'usuaris des que s'aplica la gratuïtat del servei.
Així ho asseguren des de la patronal del sector. El problema rau en el fet que la professió no és capaç d'engrescar els joves. Els horaris i la retribució no juguen a favor de les empreses, que veuen com l'edat mitjana d'edat dels xofers supera els 50 anys i tenen dificultats per trobar relleus.
Entre les modificacions reglamentàries que el Govern ha aprovat, es contempla també eliminar el requisit d'acreditar un any d'experiència per poder conduir busos de més de 18 places, responent a la demanda del sector.
Actualment hi ha vuit tipus diferents de llicències de conducció per a autobusos o camions, en funció de les dimensions i el tonatge. El nou reglament obre quatre dels vuit permisos a joves de 18 anys, tot i que en alguns casos caldrà superar un certificat d'aptitud professional.
Informa: Joan A. Sarmiento
Comparteix: