Anar a comprar aquests dies permet trobar tota mena de descomptes, però tot i això, els compradors es reserven fins al darrer moment abans de decidir-se. Per contra, els comerciants comenten que no acostuma a haver-hi gaires devolucions i que aquestes arriben, sobretot, després de Reis, que és quan els regals acostumen a ser més abundants.
La campanya nadalenca coincideix en un període de descomptes, que poden anar del 20 al 70%, en funció del producte i del comerç. Tot i això, aquests preus no acostumen a ser, en època de crisi, un gran revulsiu a l'hora d'assegurar-se les vendes.
Els comerços d'electrònica acostumen a ser els més freqüentats, mentre que altres sectors, com el de l'art, compta amb un tipus de client molt fidel i que acostuma a buscar obres de proximitat. La crisi fa que hi hagi menys compres, és cert. Però alhora també hi ha menys devolucions, ja que els clients s'asseguren dos cops abans de fer la despesa.
Per a les botigues de roba que busquen l'exclusivitat, més enllà de descomptes i rebaixes, el que els assegura la caixa és la nit de Cap d'Any, ja que a les clientes els agrada estrenar. Després de Reis començaran les rebaixes pròpiament dies, moment en què molts clients aprofiten per comprar-se allò que els Ses Majestats d'Orient no els han portat.
Informa: Rubén Carcellé Imatge: Judit Pedrós
Comparteix: