Les tres setmanes que portem de rebaixes no donen un bri d'esperança al sector comercial, que després de rebre la notícia del tancament perimetral de Catalunya, ha hagut de donar un altre cop un gir a les seves previsions de negoci. Les botigues centren l'atenció en el consumidor local.
El mes de gener és sinònim de rebaixes, botigues plenes i descomptes. Aquest 2021, en canvi, a les botigues els hi falta un aspecte essencial: compradors de fora.
Viure l'època de rebaixes enmig de la incertesa ha esdevingut una tònica habitual en els comerços, que ja no compten amb els visitants per acabar d'omplir la caixa.
I, després de nou mesos, sembla que la crisi sanitària del coronavirus ha influït en la tendència de les compres també en els consumidors, que davant els casos de confinament, la impossibilitat de viatjar o la dificultat per trobar els productes que volen, han disminuït les seves compres.
Els establiments, després de l'experiència dels darrers mesos, han hagut de fer un esforç per adaptar-se. No només per la falta de vendes, sinó pel poc marge de maniobra que deixen algunes de les mesures institucionals adaptades, com per exemple, el tancament perimetral català.
La gerent de G de Guax, Guax Torrellardona, ha assegurat que les compres provenen principalment de gent del país, però ha apuntat que "també estan patint". "Hem frenat tots".
Una campanya, la d'enguany, centrada en el consum local, tot i que des del sector comercial ja han notat una disminució de les vendes. "Si abans compraves 4 peces aquest any en compres una o dues", ha esmentat Torrellardona.
Caldrà esperar uns mesos més i estar pendents de l'evolució de la crisi sanitària per tornar a veure els carrers plens de visitants amb bosses a la mà. De moment, fins al 7 de març, els descomptes continuaran guarnint les prestatgeries de les botigues.
Informa: Tatiana Navarro
Imatge: Pere Besolí
Comparteix: